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Treasure topped the weekly chart of Line Music, the largest music site in Japan.

by 노다지네 2022. 2. 23.
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Treasure topped the weekly chart of Line Music, the largest music site in Japan.

treasuee jikjin

 Group Treasure topped the Japanese Line Music weekly chart. This is the fifth consecutive No. 1 march on Japan's largest music site without any local activities.

According to YG Entertainment on the 23rd, Treasure's title song 'JIKJIN' topped the Line Music Weekly Chart (from February 16, 2022 to February 22, 2022). Immediately after the release of the sound source on the 15th, it went straight to No.

Treasure is steadily gaining popularity not only on Line Music but also on several major charts. 'JIKJIN' took the first place in real-time rankings such as Apple Music, iTunes, AWA, Rakuten Music, and mu-mo, and is currently maintaining the top position.

Treasure, which has been attracting attention as YG’s new monster rookie targeting the global market, released ‘BOY’, ‘I LOVE YOU’, ‘MMM’, and ‘MY TREASURE’ before their official Japanese debut last year. Each took first place.

Among them, 'BOY' and 'MY TREASURE' topped the Weekly Chart of Line Music for two weeks in a row, and Treasure's Japanese animation theme song 'BEAUTIFUL' also showed exceptional potential to reach No.

Treasure is breaking its own best record every moment with the first mini-album 'THE SECOND STEP: CHAPTER ONE' released on the 15th. The album topped the iTunes charts in 30 regions on the first day of its release, topped the world-wide album charts, and has now sold over 700,000 copies. The music video for the title song 'JIKJIN' has already reached 35 million views, and is sprinting in popularity at the fastest rate since Treasure's debut.

 

 

21日、YGエンターテインメントによると、トレジャーのタイトル曲「JIKJIN」ミュージックビデオはこの日午後12時36分頃、YouTubeで3000万ビューを超えた。 

 

公開されてから5日18時間ぶりだが、これはトレジャーデビュー以来発表したすべてのミュージックビデオを一気に最速スピード。最近1億ビューを達成したトレジャーの「BOY」と比べると、同じ時間対照会数はなんと3倍以上だ。

 

去る20日ベールを脱いだ'直進(JIKJIN)'舞台映像も200万ビューを突破した。既存のタイトル曲の音楽放送舞台映像の累積ヒット数の半分に近い数値を公開してから一日半日で達成したのだ。

 

1年ぶりに急成長した人々の勢いが珍しくない。アルバム・音源の成績だけでなく、トレジャーの大衆的人気とアーティストとしてグローバル影響力が大きく拡張されたためだ。実際、すでに70万枚以上販売されたトレジャーの今回のミニアルバム「THE SECOND STEP:CHAPTER ONE」は、iTunes 30地域で1位を占め、ワールドワイドアルバムチャートのトップに上がった。

 

続いて今日(21日)発表されたハンターチャートのアルバム部門でも週間1位に'直進'、かつてのアルバム初動販売量(ハンターチャート基準)自体最高記録を立てた。またタイトル曲で日本ラインミュージックソングトップ100、楽天ミュージック、アップルミュージック、iTunes、AWA、mu-moなど主要現地音源サイトランキング1位を席巻した。

 

一方、「直進(JIKJIN)」ミュージックビデオとスペシャルステージ映像ともYGが迎え入れたMnetスター出身PDであるイ・サンユン局長が演出した。 

 

YGは「直進(JIKJIN)」ミュージックビデオにのみ5億ウォンの制作費を投入するなど果敢な支援を惜しまなかったし、世界音楽市場を狙った戦略的歩みが成功を収め、途方もない波及力を見せている。

 

 

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